Digitale bijeenkomst 15 juli: ‘binden en boeien van leden’

De zomerperiode is voor veel sportverenigingen een spannende periode. Het verloop aan leden is in deze periode groot. Hoeveel leden zeggen op en hoeveel leden komen erbij? Dit jaar wordt dat nog moeilijker gemaakt omdat Corona en alle zaken daaromheen zorgen voor een extra dimensie.

Hebben de leden de sportvereniging nog wel nodig nu ze de afgelopen maanden hebben ontdekt dat sporten in je eentje ook prima kan? Zorgt de financiële situatie bij de leden misschien dat ze niet meer lid kunnen blijven met de huidige contributie? Zijn er door de Corona crisis misschien groepen in beeld gekomen bij de club? Zijn er door Corona hoopvolle samenwerkingen ontstaan waar je op door kunt borduren? Is er de behoefte om de warmte van de sportvereniging juist meer te voelen?
Vragen waar de clubs meer dan ooit mee te maken hebben en waar jullie je ook zorgen over maken. Dat blijkt uit de rondgang van Sportstad Leiden onder de Leidse clubs en het onderzoek van het Mulier instituut eerder dit jaar.

Digitale bijeenkomst 15 juli
Sportstad Leiden organiseert daarom op woensdag 15 juli van 19.30 tot ongeveer 21.00 uur een digitale bijeenkomst waar dit onderwerp op de agenda staat. Jorrit Smit en Rik van der Geest hebben praktische voorbeelden wat wél (maar ook niet) handig is, leggen uit wat het verschil is tussen een lid en een klant (en wat je daarmee kunt doen) en laten zien wat de positie van de sportclub is (of kan zijn) in vergelijking met een aantal jaren geleden.
Kortom: Hoe kun je er leden bij krijgen of hoe zorg je dat leden aan de club verbonden blijven.
Ook gaan we met elkaar praten over “traditioneel verenigingen” en “ondernemend verenigingen”.

(Sportstad Leiden: Jorrit Smit en Rik van der Geest)

(Foto archief LD: Rik van der Geest)

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.